Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2013

Καλημέρα, καλό Σ/Κ. Στην υγειά σας… Κοπιάστε!.. (Εμείς, τα λέμε με την Σταυρούλα, με τον κ. Καρδάση… Έλατε στην παρέα μας)

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ:

Οι πρώτες εικόνες της Παναγίας (Διαβάστε όλο το concept, την γενική ιδέα να πούμε, αποκλειστικά στο ιστολόγιο «χαίρετε»!)


Τότε άγγελος Κυρίου, του έδωσε τρία ξύλα (διότι δεν ήταν και μαραγκός ο άνθρωπος να κάθεται να πριονίζει), και πάνω σε αυτά έφτιαξε τις τρεις πρώτες εικόνες... (τόσες εικόνες – ιερός αριθμός το τρία, - οσες και οι… παραγγελίες!)


ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ είπε...
Αγαπητέ κ. Μιχαλόπουλε
Αντιγράφουμε από το μνημειώδες έργο του Λ. Ουσπένσκυ: "Η Θεολογία της εικόνας".

Η ορθόδοξη παράδοση αποδίδει τις πρώτες εικόνες της Παναγίας στον Ευαγγελιστή Λουκά, που ζωγράφισε τρεις εικόνες μετά την Πεντηκοστή.
Η πρώτη ανήκει στον τύπο της "Ελεούσας", η δεύτερη στον τύπο της "Οδηγήτριας" και η τρίτη αναπαριστά την Παναγία, χωρίς το Παιδίον.
Σήμερα υπάρχουν δέκα εικόνες της Παναγίας στη Ρωσική Εκκλησία, που αποδίδονται στον Ευαγγελιστή Λουκά. Επί πλέον υπάρχουν είκοσι μία στη Δύση και το άγιον Όρος, από τις οποίες οι οκτώ βρίσκονται στη Ρώμη, σύνολο τριάντα μία εικόνες. 

Ασφαλώς δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε, πως οι εικόνες αυτές είναι ζωγραφισμένες από το χέρι του Ευαγγελιστή. Τίποτε δικό του δεν διεσώθη.
Οι εικόνες όμως, που αποδίδονται στον άγιο Λουκά συμπεριλαμβάνονται σε μια παράδοση, σύμφωνα με την οποίαν ο άγιος Λουκάς παρέδωσε τα πρωτότυπα, δηλ. είναι εικόνες αντίγραφα των προτύπων που άφησε ο άγιος Λουκάς.
 

ΙΚ
18 Οκτωβρίου 2013 - 8:39 μ.μ. 


 
P. MICHALOPOULOS είπε...

Είναι όμως να απορεί κανείς, για το πώς μπορούσε ο Λουκάς να ζωγραφίσει αξιόπιστα την Παναγία, δεδομένου ότι ο ίδιος δεν ήταν μαθητής του Χριστού, δεν γνώριζε την Παναγία, αλλά έγινε μετά χριστιανός (από τους Εθνικούς προερχόμενος), και ακολουθούσε τον απόστολο Παύλο στις περιοδείες του…

Λέτε, ότι σύμφωνα με την Ιερά Παράδοση, άρχισε να ζωγραφίζει μετά την Πεντηκοστή.
Ίσως λοιπόν να του ήρθε και αυτού κάποια σχετική επιφοίτηση, και έκανε -από θεία έμπνευση, αυτά τα ζωγραφικά του έργα… Αυτά τα πρωτότυπα που χάθηκαν, και που σώζονται όπως λέτε μόνο σε αντίγραφα.

Αν είναι έτσι, τότε πώς διαδόθηκε αυτό το παραμυθάκι με τον Άγγελο που του έδωσε τα τρία ταμπλό για να ζωγραφίσει, το παραμυθάκι με την κουβέντα που είχε με την Παναγία για να της πάρει την άδεια κλπ;
Καταντάει λοιπόν η ιστορία αυτή, και όχι μόνο, καταντάει η θρησκεία μας, γενικά, κάτι σαν τα παραμύθια της Χαλιμάς, σαν το λυχνάρι του Αλαντίν, με το ιπτάμενο χαλί… Σαν τον Αλή Μπαμπά και τους 40 κλέφτες… Σαν τις περιπέτειες του Ταρζάν, ή του Νασταδίν Χότζα!
Κρίμα!

18 Οκτωβρίου 2013 - 9:01 μ.μ. 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ είπε...
Αγαπητέ κ. Μιχαλόπουλε 
Πράγματι, ορισμένα πράγματα, που αναφέρει η Παράδοση, ότι έγιναν, στην πραγματικότητα δεν έγιναν. 
Παράδειγμα: 
Όλοι γνωρίζουμε την Παράδοση, ότι η αγία Ελένη βρήκε τον Τίμιο Σταυρό. 
Και όμως: 
Τρεις άγιοι της Εκκλησίας μας: Χρυσόστομος, Εφραίμ Σύρος, Κύριλλος Ιεροσολύμων, αναφέρουν, ότι ο Τίμιος Σταυρός δεν υπάρχει επί της γης. Τον πήρε μαζί του ο Χριστός και θα επανέλθει με αυτόν στην β΄ παρουσία. 
Πέντε άγιοι αγνοούν το γεγονός: Αθανάσιος, Βασίλειος, Γρηγόριος Θεολόγος, Γρηγόριος Νύσσης, οσία Μελάνη (οι δυο τελευταίοι πήγαν στον Πανάγιο Τάφο). 
Ένας άγιος καταγράφει το γεγονός: ο Μεδιολάνων Αμβρόσιος (ex occidente lux?), ο οποίος αναφέρει ότι βρέθηκε και η επιγραφή του Πιλάτου. 
Βγάλτε τώρα εσείς την άκρη. 

ΙΚ 
19 Οκτωβρίου 2013 - 7:17 μ.μ 


P. MICHALOPOULOS είπε...
Το «ex occidente lux?», είναι λατινικό, προφανώς.
Πώς το μεταφράζουμε;

19 Οκτωβρίου 2013 - 7:36 μ.μ.
 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ είπε...
 

«ex occidente lux?» =  "Εκ δυσμών το φως;"
Και μεταφορικά θέλει να πει, ότι ό,τι νεωτερισμός προέρχεται από τη Δύση, όπως π.χ. τα περί του αγίου φωτός που και αυτά προέρχονται από τη Δύση, αλλά διατηρούνται, στα Ιεροσόλυμα, καθότι είναι προσοδοφόρα, φέρουν δηλαδή και χρυσόν.

 

ΙΚ
19 Οκτωβρίου 2013 - 11:35 μ.μ.
http://xairete.blogspot.gr/2013/10/concept.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: