Ο Γιώργος Γκάνιος (Διαχειριστής), ενημέρωσε τη φωτογραφία της Δημόσιας ομάδας «ορθοδοξια»
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1398083690320405&set=gm.1942309629319434&type=3&theater&ifg=1
ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Panagiotis Michalopoulos
«Ορθοδοξία», είναι… ΚΑΙ, το κερί;
https://www.facebook.com/groups/1416071035276632/permalink/1942309629319434/
Δηλαδή το κερί είναι καθαρά δική μας επινόηση;
Είναι της Εκκλησίας μας, αιώνιο λατρευτικό σύμβολο, και αποκλειστικά ορθόδοξο;
Ανέκαθεν, από την ίδρυση της; Από την Πεντηκοστή, για παράδειγμα;
Ή μήπως εισήχθη πολύ αργότερα για άλλους λόγους;
Και αν είναι πράγματι πολύ μεταγενέστερο της ίδρυσης της Εκκλησίας μας, τότε… Πότε περίπου καθιερώθηκε σαν κάτι το ιερό (και όχι σαν ένα απλό φωτιστικό στοιχείο του χώρου –όπως και το καντήλι) και από ποιους;
https://www.facebook.com/groups/1416071035276632/permalink/1942309629319434/
1. Xristos Palikaras:«Συμβολίζει την καθαρότητα της ψυχής μας, γιατί είναι κατασκευασμένο από καθαρό κερί μέλισσας.»
Panagiotis Michalopoulos: Είναι κατασκευασμένο από καθαρό κερί μέλισσας;
2. Xristos Palikaras: «Ακόμη την Θεία Χάρη, επειδή το κερί προέρχεται από τα άνθη που ευωδιάζουν.»
Panagiotis Michalopoulos: Προέρχεται από παραφίνη, καιόμενο δε παράγει καρκινογόνο καπνό για τους εκκλησιαζόμενους!
3. Xristos Palikaras: «Ανάβοντας κερί πρέπει να θυμόμαστε ότι πρέπει να ζούμε μέσα στο φώς που πήραμε με την βάπτισή μας. Γι αυτό τη βάπτιση την ονομάζουμε και Φώτισμα. Γι αυτό και στη διάρκεια της βαπτίσεως κρατάμε αναμμένες λαμπάδες.»
Panagiotis Michalopoulos: Ποιος λέει ότι παίρνουμε φως στη βάπτιση; Ποιο φώτισμα πήρε ο Χριστός στη δική του βάπτιση, ανήμερα των… «φώτων» που λένε τα κάλαντα των Θεοφάνιων; Είναι φώτισμα το βάπτισμα και γι αυτό κρατάμε λαμπάδες ή επειδή κρατάμε λαμπάδες φωτιζόμαστε και βλεπόμαστε μεταξύ μας; Άλλωστε, και στα μνημόσυνα κρατάμε κεριά, και στις κηδείες, και… ξανα-φωτιζόμαστε! Ξέρω παπά που δεν πήρε τυχερά, και δεν άναψε ούτε ένα φως στην εκκλησία σε βάπτιση, βράδυ, στο υπόγειο του ναού! Το μόνο φως, ήταν ένα κερί που άναψα εγώ! (υπάρχουν σχετικές φωτο)
4. Xristos Palikaras «ελπίζω να σας κάλυψα.»
Panagiotis Michalopoulos: Δεν καλύψατε μόνο εμένα, αλλά και (κυρίως) αυτόν που τον επικαλείστε ως συγγραφέα όλων αυτών των συμβολισμών που παραθέσατε, τον Συμεών Θεσσαλονίκης.
5. Και το ερώτημα μου, παραμένει:
Panagiotis Michalopoulos:
«Δηλαδή το κερί είναι καθαρά δική μας επινόηση; Είναι της Εκκλησίας μας, αιώνιο λατρευτικό σύμβολο, και αποκλειστικά ορθόδοξο; Ανέκαθεν, από την ίδρυση της; Από την Πεντηκοστή, για παράδειγμα; Ή μήπως εισήχθη πολύ αργότερα για άλλους λόγους; Και αν είναι πράγματι πολύ μεταγενέστερο της ίδρυσης της Εκκλησίας μας, τότε… Πότε περίπου καθιερώθηκε σαν κάτι το ιερό (και όχι σαν ένα απλό φωτιστικό στοιχείο του χώρου –όπως και το καντήλι) και από ποιους;»
Xristos Palikaras
2)Όχι δεν είναι καρκινογόνο για τους πιστούς.
Panagiotis Michalopoulos
Δεν είναι καθόλου βλαβερό το κακής ποιότητας κερί; Δεν τσούζει τα ματιά, δεν προκαλεί βήχα και ζάλη, όπως και το κακής ποιότητας λιβάνι;
Και αν κάνει ζημιά έστω και μικρή, τότε ποιος χαίρεται για αυτήν την κατάσταση; Ο διάβολος και το παγκάρι; Ο μαμωνάς και η σιμωνία;
Ποιος –μετά από όλα αυτά, εξακολουθεί να θεωρεί «καλό και άγιο», ένα τέτοιο λατρευτικό στοιχείο;
Βουδιστές είμαστε για να τα ανεχόμαστε έτσι απαθώς όλα αυτά;
Xristos Palikaras
Ρωτάτε για να ρωτάτε;Η ερώτηση από ποιούς καθιερώθηκε (σ.σ. το κερι) είναι εντελώς άσχετη σε κάτι που εννοείτε.
Όλα αυτά (σ.σ. για τα κεριά) όπως και για τις ιερές εικόνες και το προσκύνημα τους είναι αποφάσεις ιερών συνόδων από τους Άγιους Πατέρες.
Panagiotis Michalopoulos
Ποιες εικόνες αποφάσισαν να προσκυνούμε με τις αποφάσεις τους οι ιερές σύνοδοι των Αγίων Πατέρων;
Αντί να μου απαντήσει στο τελευταίο ερώτημα, με μπλόκαρε;
Κρίμα που έτσι εξαφανίστηκε μαζί και όλος μας ο διάλογος!
https://www.facebook.com/groups/1416071035276632/permalink/1942309629319434/
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Τρίτη, 16 Ιανουαρίου 2018
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου