Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017

Το ξέρατε ότι υπάρχουν και intersex άτομα (εντελώς άσχετα με τους ομοφυλόφιλους, trans και gay) για τα οποία η Εκκλησία έχει ειδική ευχή -εάν είναι απαραίτητο, δηλαδή σε νέα (μετά τον τελικό καθορισμό φύλου), ονοματοθεσία;

ΔΙΑΒΑΖΩ: «Ἡ Ἐκκλησία δὲν τὴν ἔχει τὴν εὐχή αὐτὴ ("ἐπὶ ἀλλαγῆς φύλου") στὸ ἐπίσημο εὐχολόγιό της. Οὒτε στὸ μικρὀ οὔτε στὸ μέγα. Οὒτε τὴν εἶχε ποτέ, πλὴν μιᾶς παροδικῆς ἀκούσιας ἐκτροπῆς.»

(Στο Εγκόλπιον-Ευχολόγιο, Β' Έκδοση 1985, του Τιμόθεου Ματθαιάκη, Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας υπάρχει η ευχή της Ορθοδόξου Εκκλησίας "Εις ονοματοθεσίαν νέαν επί αλλαγή φύλου". Το Εγκόλπιο, είναι εγκεκριμένο από την Ιερά Σύνοδο.)
Διαβάζω:
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΕΥΧΗΣ 

Στις σπανιότατες περιπτώσεις παιδιών που γεννιούνται με οργανική σύγχυση φύλου, με ατελώς ή διπλά ανεπτυγμένα όργανα φύλου, οι γιατροί προβαίνουν σε ορμονικές εξετάσεις, ώστε να εξακριβωθεί το υπερισχύον φύλο. Κατόπιν το παιδάκι λαμβάνει ορμονοθεραπεία προς ενίσχυση του επικρατούντος φύλου και γίνεται οργανική μεταλλαγή φύλου χειρουργικά, ώστε να αποκατασταθεί η εικόνα και οι λειτουργίες του παιδιού που έχει το σχετικό πρόβλημα. Η Εκκλησία λαμβάνει ειδική μέριμνα για αυτές τις πολύ σπάνιες και πολύ δύσκολες περιπτώσεις, ευχόμενη καταλλήλως και με ομοιόμορφο τρόπο, με σκοπό την ευόδωση του εντελώς προσωπικού και ιατρικού αυτού θέματος. Σε τέτοιες περιπτώσεις, αφού ήδη έχει γίνει το βάπτισμα και χρίσμα, η Εκκλησία προβαίνει με τη συγκεκριμένη ευχή σε νέα ονοματοθεσία, εάν είναι απαραίτητο. Αυτά ακριβώς καλύπτει η συγκεκριμένη ευχή και ΟΧΙ τις περιπτώσεις ομοφυλόφιλων ώριμων ατόμων, που ΝΟΗΤΙΚΩΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ την αλλαγή του φυσικού φύλου τους.
Διαβάζω:
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΜΕΤΑΛΛΑΓΗ
«Καὶ κατάπεμψον αὐτῷ (αὐτῇ) τὴν χάριν Σου τὴν ἐπουράνιον, ἐπὶ τῇ ἐπελθούση ὀργανικῇ μεταλλαγή τοῦ φύλου, ὅτι ἡ τῆς φύσεως βιολογικὴ ἀλλοίωσις ἔργον θαυμαστὸν ἐστὶ τῆς πανσεθνοῦς δεξιᾶς Σου καὶ τῆς ἀνεξιχνιάστου βουλῆς Σου»

Σχόλιο:
Antonios Darzentas
Απίστευτο αλλά προφανώς υπάρχει πρόβλεψη για τα διεμφυλικα με διαταραχές των γεννητικών οργάνων. Εκεί πραγματικά ακόμα και εμείς οι Παιδίατροι δεν ξέρουμε τι φύλο να δώσουμε. Περιμένουμε καρυοτυπο και αυτό ακόμα δεν τελειώνει το πράγμα. Γιατί το παιδί μπορεί να επιλέξει αλλιώς. Έχει σημασία και η ανατομική επάρκεια των γεννητικών οργάνων. Εξαιρετικό όμως που έχει προβλέψει και αυτό η εκκλησία.
https://www.facebook.com/sakis.kazakis/posts/10155251258704023
Σχετικό:
Antonios Darzentas

Παιδίατρος - ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ 10
Πρώην Επιμελητής στο πανεπιστημιακο νοσοκόμειο ριου
Πρώην, στη Μοναδα Εντατικης Θεραπειας του Παιδων Αγλαΐα Κυριακού
Σπούδασε Medicine στο University of Patras
Πήγαινε στο 2o Lykeio Pyrgou
Τόπος διαμονής: Πάτρα
Τόπος καταγωγής: Thíra, Kikladhes, Greece

https://www.facebook.com/profile.php?id=100008672956784
ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos
Το ξέρατε ότι υπάρχουν και intersex άτομα (εντελώς άσχετα με τρανς ή ομοφυλόφιλους) για τα οποία η Εκκλησία έχει ειδική ευχή -εάν είναι απαραίτητο, δηλαδή σε νέα (μετά τον τελικό καθορισμό φύλου), ονοματοθεσία; 
Φώτης Μυλωνάς
Ἡ εὐχή αὐτή δέν περιλαμβάνει κάποιο αἴτημα ὑπέρ ὑγείας, ἀλλά ἀφορᾶ τή συνάφεια μεταξύ ὑγείας καί ἀσθένειας. Συγκεκριμένα ἀφορᾶ τήν κατάσταση ἑνός νηπίου, μετά τήν ἀποκατάσταση μιᾶς γενετήσιας ἐπιπλοκῆς. Μέ τήν πρόοδο τῆς ἰατρικῆς ἐπιστήμης ἡ ἀμφιφυλία σέ νεογέννητα βρέφη ἀποκαθίσταται χειρουργικά. Ἡ εὐχή χρησιμοποιεῖται μόνον ὅταν τό βρέφος ἔχει λάβει ἤδη ὄνομα. Ἡ ὀργανική ἀλλαγή φύλου ἤ ἡ διόρθωση γενετήσιων χαρακτηριστικῶν γίνεται ἀποκλειστικά μέσῳ ἰατρικῶν μέσων, ὁπότε καθίσταται ἀναγκαία ἡ ἀλλαγή ἤ μεταβολή τοῦ ὀνόματος. Ἡ εὐχή χρησιμοποιεῖται ἀποκλειστικά καί μόνο σέ αὐτή τή συγκεκριμένη περίπτωση. 
Περισσότερα γιά τό θέμα αὐτό βλ. [Ἀρχιμ.] Γεωργίου Χρυσοστόμου, Ὀνοματοδοσία, ἔκδ. Π. Πουρναρᾶ, Θεσσαλονίκη 1991, 122.
http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/liturgical/chrysostomos_anages.pdf 
https://www.facebook.com/aristotelis.aivaliotis/posts/10155729488913610 

Γιωργος Παπαδοπουλος Τετραδης 
Οπως φαινεται απο τους διαλογους στο link η ευχη αποσύρθηκε!
http://xairete.blogspot.gr/2017/10/blog-post_10.html

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ἡ Ἐκκλησία δὲν τὴν ἔχει τὴν εὐχή αὐτὴ στὸ ἐπίσημο εὐχολόγιό της. Οὒτε στὸ μικρὀ οὔτε στὸ μέγα. Οὒτε τὴν εἶχε ποτέ, πλὴν μιᾶς παροδικῆς ἀκούσιας ἐκτροπῆς. Πράγματι κάποιοι εἶχαν βάλει ἱεροκρυφίως μιὰ τέτοια εὐχὴ "ἐπὶ ἀλλαγῆς φύλου" σὲ κάποια ἔκδοσι τοῦ "εὐχολογίου" τῆς ἐκκλησίας ἀλλὰ γρήγορα οἱ νουνεχεῖς ἐνημέρωσαν τοὺς σοβαροὺς ἱεράρχες καὶ ἡ εὐχὴ δὲν ξαναεκτυπώθηκε σὲ ἑπόμενες ἐκδόσεις. Διότι καὶ θὰ ἔδινε ἐπιχειρὴματα σὲ 100% ἄντρες ὁμοφυλόφιλους νὰ εὐνουχίζονται μὲ ἐγχείρησι, νὰ φοροῦν γυναικεῖα ροῦχα καὶ νὰ ἀπαιτοῦν νὰ θεωροῦνται γυναῖκες, διαδίδοντας ὅτι δῆθεν "τὸ ἐπιτρέπει ἡ Ἐκκλησία, ἀφοῦ ἔχει καὶ εὐχή"!!! Οὔτε περιέχεται τέτοια εὐχὴ στὰ σοβαρά Εὐχολόγια ἰδιωτικῶν ἐκδόσεων (π.χ. τὸ Μέγα Εύχολόγιον Παπαδημητρίου).
Ἡ ἔκδοσι τοῦ εὐχολογίου ποὺ προβάλλετε περιέχει μὲν εὐχὴ συγγραφεῖσα ὑπὸ ἑνὸς ἐπισκόπου, τὸ κείμενο τῆς ὁποίας ἀναφἐρεται ξεκάθαρα σὲ "ὀργανικὴ ἀλλαγὴ φύλου" δηλ. καὶ σὲ ἐγχείρησι χωρὶς νὰ ὑπάρχῃ ὁπωσδήποτε ἀνωμαλία στὰ χρωματοσώματα τοῦ φύλου, δὲν εἶναι ὅμως ἐπίσημη εὐχὴ τῆς Ἐκκλησίας.

Μὲ τὴν εὐκαιρία: δὲν εἶναι θεόπνευστο, οὔτε ἀλάνθαστο τὸ εὐχολόγιο, οὔτε ἀπηχεῖ σὲ ὅλες τὶς εὐχὲς τὴν άληθινὴ Πίστι. Ἐνῷ λ.χ. ἡ Πίστις μας δὲν δέχεται τὸ μάτιασμα ἤ βασκανία, στὸ εὐχολόγιο ὑπάρχει εὐχὴ γιὰ τὸ ξεμάτιασμα (μὲ τὴν ὥραιολογία: εὐχὴ γιὰ τὴ βασκανία)! Τό ἀποτέλεσμα: Σὲ συζητήσεις ὅταν τοὺς λές: "-δὲν ὑπάρχει μάτιασμα" σοῦ ἀπαντοῦν: "-Ὑπάρχει ἄπιστε! Ἀφοῦ ἡ ἐκκλησία ἔχει εὐχή γιὰ τὸ ξεμάτιασμα, γιὰ τὴ βασκανεία". Εἶναι δηλ. τὸ εὐχολόγιο ἕνα χρηστικὸ βιβλίο μὲ ἀκολουθίες καὶ εὐχὲς, ἀνθρώπινες ἐπινοήσεις, ἄλλες σωστές, ἄλλες μὴ ἀπαραίτητες, ἄλλες ὅμως καὶ ἐντελῶς ἀπαράδεκτες. Ἔχουν μπῇ καὶ περιττὲς εὐχές ποὺ σὲ καιροὺς ποὺ οἱ ἱερεῖς δὲν ἦσαν δημόσιοι υπάλληλοι ἦσαν ὄντως χρἠσιμες, διότι κάπως ἔπρεπε κι'ἐκεῖνοι νὰ βροῦν ἔσοδα (τὰ τυχερά) γιὰ νὰ θρέψουν τὰ τέκνα των. Σήμερα κάποιες ἀπὸ αὐτὲς ἀτὀνησαν, ἄλλες συνεχίζονται, ἄλλες ὁπως ὁ σαραντισμὸς τῆς λεχῶνας θεωροῦνται ἀπαραίτητες ἀκόμη καὶ ἀπὸ τἰς πλἐον ἄπιστες μητέρες, κάτι σὰν "ταμποὐ" ποὺ πρέπει νὰ τὸ κάνουν. Ἀφοῦ δὲν πιστεύουν γιατὶ νὰ τὸ κάνουν! Καὶ μιὰ γυναῖκα ποὺ ὄντως πιστεύει γιατὶ θὰ πρέπη νὰ "σαραντίσῃ" μὲ κάποια εὐχή! Ποῦ τὸ λέει ἡ Καινὴ Διαθήκη!

Τὸ φῦλο καὶ οἱ ὀρμὀνες καθορίζονται ἐκ κοιλίας μητρός, ἢδη ἀπὸ τὴ σύλληψι, ἀπὸ τὰ χρωματοσώματα. ΧΥ =ἄρρεν, ΧΧ = θήλυ. Ξεκάθαρα πράγματα. Περιπτώσεις μὲ μὴ φυσιολογικὰ χρωματοσώματα φύλου, ὅπως προφανῶς αὐτὲς ποὺ άναφέρονται στὰ σχόλια εἶναι πολὺ πολὺ σπανιότατες καὶ ὅσο ἀφορᾶ τὴν ἐκκλησία, τὸ πρόβλημα άκόμα καὶ σὲ αὐτὲς νομίζω πὼς δὲν λύνεται μὲ "εὐχὲς ἐπὶ ἀλλαγῆς φύλου" ἀλλὰ μὲ τὴν κατάργησι τοῦ γενικευμένου ἀνεξέλεγκτου νηπιοβαπτισμοῦ καὶ τὴν καθιέρωσι τοῦ βαπτίσματος σὲ μεγαλύτερη ἡλικία, ὅταν τὰ παιδιὰ, οἱ νέοι, οἱ ἐνήλικες, θὰ μποροῦν νὰ ἀπαγγείλουν τὸ "πιστεύω" δηλ. ὅταν θὰ προσέρχονται νὰ βαπτιστοῦν διότι τὸ θέλουν χωρὶς νὰ ἔχουν καμμία ἀμφιβολία γιὰ τὸ φῦλο τους καὶ, κυρίως σεβόμενοι ὡς Χριστιανοὶ τὸ φῦλο μὲ τὸ ὁποῖο τοὺς ἔπλασε ὁ Θεός.

Ἐπισκέπτης

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ευχαριστούμε θερμά, φίλτατε!
Μας διαφωτίσατε πλήρως, και πάλι!
Συμφωνούμε δε απόλυτα σε όλα –όσα αναφέρετε, και στο σχόλιο σας αυτό!
Χαίρετε!