Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2017

Αν έχω καταλάβει καλά, ο πολιτικός και υποψήφιος αρχηγός της Νέας Κεντρο-Αριστεράς, ο κ Ραγκούσης, δεν είχε καμία πρόθεση να κατηγορήσει τον ανώτερο κλήρο της Εκκλησίας μας, τους Επίσκοπους μας, τους Μητροπολίτες μας!

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ: 
Σάββατο, 7 Οκτωβρίου 2017 

Ο Γιάννης Ραγκούσης δήλωσε ότι έχει προσωπικά συναντήσει μητροπολίτες που είναι ομοφυλόφιλοι, καταγγέλλοντας ότι «τους αναγκάζουν και το κρύβουν».


ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ, είπε...
Νομίζω ὅτι ἡ ῥίζα τοῦ κακοῦ εἶναι ἡ θεσμοθετημένη παρακοὴ στὴ θεόπνευστη Καινὴ Διαθήκη ποὺ δὲν θέτει καμμιὰ ἀμφιβολία ὴ παρερμηνεία ὅτι:
"ὁ ἐπίσκοπος ...μιᾶς γυναικὸς ἀνήρ, τέκνα ἔχων πιστά, μὴ ἐν κατηγορίᾳ ἀσωτίας ἢ ἀνυπότακτα" (Τίτ.1΄6)
"δεῖ οὖν τὸν ἐπίσκοπον... μιᾶς γυναικὸς ἄνδρα...τοῦ ἰδίου οἴκου καλῶς προϊστάμενον, τέκνα ἔχοντα ἐν ὑποταγῇ μετὰ πάσης σεμνότητος" (Ά΄Τιμόθ.3΄2,4). 

Δὲν πιστεύουμε σωστά δηλαδὴ δὲν πιστεύουμε Ὀρθόδοξα, ἐὰν ἐνοχλούμαστε ἀπὸ μιὰ φράση κάποιου προσώπου, που ἄλλωστε ἐξέφρασε τὴν περιρρέουσα άτμόσφαιρα περὶ προσωπικῶν ἁμαρτημάτων ἀγάμων κληρικῶν ἐπισκόπων, καὶ δὲν ἐνοχλούμαστε ἀπὸ τὸ ὅτι παραβιάζεται ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ, ἡ Καινὴ Διαθήκη στὴν ὁποία στηρίζεται ἡ Πίστις μας. Σημεῖα τῶν καιρῶν. Καὶ τῆς ὑποκρισίας μας. Εἶναι ἔνοχοι κάποιοι ἄγαμοι κληρικοί, διότι ἐπὶ δεκαετίες ἀπ' ὅσο θυμόμαστε τροφοδοτοῦν μὲ τὴ συμπεριφορά τους, τὴν πολυτέλειά τους, τοὺς τρόπους τους, τὴ θηλυπρέπεια τῶν κληρικῶν καὶ λαϊκῶν ποὺ τοὺς περιτριγυρίζουν, τὴν κοινὴ γνώμη ὥστε νὰ ταυτίζεται μὲ τὸν Ῥαγκούση. Ἀλλὰ εἶναι ἔνοχοι καὶ ὅσοι δὲν διαμαρτύρονται μὲ τὴν θεσμοθετημένη ἀλλοίωσι τοῦ Εὐαγγελίου διότι τότε δὲν πρόκειται γιὰ Ἐκκλησία ἀλλὰ γιὰ παρωδία.
Ἐπισκέπτης. 

(8 Οκτωβρίου 2017 - 12:39 π.μ.)
Panagiotis Michalopoulos 
1. Αν έχω καταλάβει καλά, ο πολιτικός και υποψήφιος αρχηγός της Νέας Κεντρο-Αριστεράς, ο κ Ραγκούσης, δεν είχε καμία πρόθεση να κατηγορήσει τον ανώτερο κλήρο της Εκκλησίας μας, τους Επίσκοπους μας, τους Μητροπολίτες μας!
Οπότε κακώς τον εγκαλεί η Σύνοδος της Εκκλησίας, και τον προκαλεί να κατονομάσει τους ομοφυλόφιλους –όπως τους αποκάλεσε, φίλους του Δεσποτάδες.
2. Αυτός λέει -ο κ Ραγκούσης, τους παραδέχεται ως άξιους σεβασμού και εκτίμησης όλους αυτούς τους φίλους του Μητροπολίτες, με αυτήν την «ιδιαιτερότητα»! Γιατί λοιπόν να τους αποκαλύψει και να τους εκθέσει, αφού τους λυπάται κιόλας που το κλίμα είναι τέτοιο που αυτοί καταπιέζονται και δεν τους επιτρέπεται να δημοσιοποιήσουν αυτήν την σεξουαλική τους προτίμηση, διότι τότε θα έχουν την κατακραυγή των «ομοφοβικών» εναντίον τους! Τους ανέφερε λοιπόν απλά ως «τέτοιους», απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, για να τονίσει ότι η Εκκλησία πρέπει να πάψει να υποκρίνεται –όπως υποστηρίζει, και να μην είναι αρνητική στην ομοφυλοφιλία, αφού και αυτή η ίδια η Εκκλησία -και μάλιστα στα ανώτατα κλιμάκια της, βιώνει την ίδια ακριβώς «ανώμαλη» κατάσταση, λέει!
3. Μη ξεχνάμε δε, ότι ούτε η ίδια η Εκκλησία μπόρεσε να αντικρούσει προ ολίγων ετών τον τότε πρόεδρο της «Ένωσης Κληρικών Ελλάδος» στην καταγγελία του ότι «έχουμε γεμίσει από ομοφυλόφιλους Δεσποτάδες», τίτλος που έγινε και πρωτοσέλιδο τότε.
Όταν δε ξέσπασαν τα σκάνδαλα -επί Χριστοδούλου, είχαμε και την αποκάλυψη των ομοφυλοφιλικών τηλεφωνικών συνομιλιών, του τότε μητροπολίτη Αττικής Παντελεήμονα Μπεζενίτη, για τον οποίον τότε ο φίλος του Αρχιεπίσκοπος (με το παρατσούκλι «Μπέμπα Μπλανς», είπε απλά… «ας πρόσεχε»! Δηλαδή, να μην αποκαλυφθεί!
4. Μετά, όταν οι αποκαλύψεις πλήθαιναν και έβγαιναν στη δημοσιότητα και νέα πρόσωπα της Ιεραρχίας με τέτοια «κουσούρια», με την άποψη ότι οι μητροπολίτες είναι δημόσια πρόσωπα και τα «αίσχη» τους κανονικά δημοσιοποιούνται… Τότε, η ίδια η «ιερά» Σύνοδος που τώρα μένει τάχα έκπληκτη με τον Ραγκούση και τον αποκαλεί συκοφάντη και τον απειλεί με δικαστική δίωξη… Αυτή η τότε Σύνοδος λοιπόν, αντέδρασε αμέσως και τάχτηκε κατά των δημοσιοποιήσεων αυτών! Δεν παραδεχόταν ότι οι Επίσκοποι είναι απλά δημόσια πρόσωπα αλλά υποστήριξε ότι είναι αντιπρόσωποι του θεού, για τους οποίους πρέπει να είναι άκρως αυστηρό το απόρρητο, και απαραβίαστα όλα τα προσωπικά τους δεδομένα –ακόμα και η ομοφυλοφιλία τους!
Και για να προστατεύσει η Ιεραρχία της Εκκλησίας, όσα μέλη της έχουν αυτήν την ομοφυλοφιλική ιδιότητα, συνεδρίασε και με απόφαση της απαγόρευσε στο εξής την δημοσιοποίηση στοιχείων σε βάρος τους, με την απειλή μάλιστα ότι αν ο καταγγέλλων είναι ιερωμένος, θα καθαιρείται!
5. Έτσι είχαμε το τραγελαφικό: Από τη μια, να λέει η Εκκλησία ότι για να κατηγορήσει κάποιος Μητροπολίτη για ομοφυλοφιλία, θα πρέπει να έχει ατράνταχτες αποδείξεις… Και από την άλλην, όταν κάποιος καταγγέλλων προθυμοποιείτο να τις προσκομίσει αυτές τις αποδείξεις, τότε οι «άγιοι», οι «μακαριότατοι», οι «σεβασμιότατοι», οι «παναγιότατοι», κλπ, πρόβαλαν αυτό το «απόρρητο», αυτό το «απαραβίαστο των προσωπικών δεδομένων» των συναδέλφων τους, αυτό που οι ίδιοι είχαν θεσμοθετήσει! Και έτσι η υπόθεση έκλεινε αυτόματα χωρίς καμιά επίσημη εκκλησιαστική διερεύνηση!
ΥΓ
Ως προς την αγαμία τώρα των Επισκόπων...
Δεν το νομίζω ότι αυτή είναι η αιτία αν κάποιοι από αυτούς είναι κλέφτες, προδότες της πίστεως, σιμωνιακοί, νεποτιστές, ομοφυλόφιλοι, αμφί, ή παιδεραστές!
Άγαμος ήταν και ο απόστολος Παύλος που έλεγε για «Επίσκοπο τίμιο μιας γυναίκας άντρα», και αναφερόταν βέβαια στους έγγαμους Επίσκοπους εκείνης της εποχής, δεκτούς –ως εγγάμους από εκείνη την πρώτη Εκκλησία, για λόγους οικονομίας. Διότι και τότε υπήρχαν και άγαμοι Επίσκοποι.
Άγαμος δεν ήταν και ο Ιωάννης –ο αγαπημένος μαθητής του Κυρίου μας, και άλλοι Απόστολοι, ακόμα και ο ίδιος ο Χριστός;
Αλλά οι σημερινοί Επίσκοποι δεν είναι Απόστολοι. Απλά, ασκούν Διοίκηση σε μια κρατική Εκκλησία! Μπορούν λοιπόν άνετα να είναι οτιδήποτε! Ακόμα, και, «πούστηδες»!

ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ, είπε...
Ἀγαπητὲ ἀδελφὲ ἐν Χριστῷ Παναγιώτη, μᾶλλον δὲν καταλάβατε τὸ βαθύτερο νόημα τοῦ πρώτου σχολίου μου. Έὰν θεσμοθετεῖται έπίσημα ἡ παρακοὴ σὲ μιὰ σαφῆ ἐντολὴ τῆς Κ.Διαθήκης, τότε τὸ ἅλας ἐμωράνθη, τὀτε κλῆρος καὶ λαὸς καὶ ἐπίσημη ἐκκλησία μποροῦν ἀνὰ πᾶσα στιγμὴ νὰ ἀρχίσουν "νὰ ξηλώνουν τὸ πουλόβερ". Μὲ τέτοια παραδείγματα ἀνυπακοῆς στὴν Ἁγία Γραφὴ "πᾶμε κατὰ Διαόλου".
Τὸ προηγούμενο σχόλιό μου ἀσφαλῶς καὶ δὲν ἀποκλείει τοὺς ἀγάμους ἐπισκόπους, ἐκ τῶν δυναμένων χωρεῖν τὴν ἰσόβιο παρθενία. Ὅμως ἡ θεόπνευστη Καινὴ Διαθήκη καὶ ἡ πρακτικὴ τῆς Ἐκκλησίας τῶν πρώτων 6-7 αἰώνων ὑποδεικνύει καὶ ἐγγάμους ἐπισκόπους λ.χ. στὴν Ἀποκάλυψι 2΄20. Οἱ Ἀπόστολοι χειροτονοῦσαν καὶ ἐγγἀμους πρεσβυτέρους ἐπισκόπους οἰκογενειάρχες πατέρες ἐνηλίκων τέκνων ὄχι γιὰ λὀγους οἰκονομίας, ἀλλὰ γιὰ λόγους οὐσίας, ἔξωθεν καλῆς μαρτυρίας, ὡς ἐχέγγεια ἐμπειρίας διοικήσεως καὶ ὑπακοῆς στὸν Δημιουργό ποὺ θεσμοθέτησε τὸν τίμιο γάμο. Α΄Κορ.7,7-9, Α΄Κορ.7΄2, Α΄Κορ.7΄36, Α΄Τιμ.5΄14, Τίτ.1΄6, Ἀποκ.2΄20, Α΄Τιμ.3΄2-5 κ.ἄ. Καμμία "ἐκκλησία" ἤ "σύνοδος" δὲν ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ ἀλλοιώνῃ ἔστω ἕνα ίῶτα ἢ μίαν κεραίαν τοῦ Εὐαγγελίου καὶ τὴν ἱερὰ ἀποστολικὴ παράδοσι.
Ἐὰν οἱ ἐπίσκοποι ἐπελέγοντο καὶ ἐξ ἐγγάμων οἰκογενειαρχῶν κληρικῶν τότε δὲν θὰ ὑπῆρχε αἰτία νὰ δηλώσουν ὑπόσχεσι ἰσόβιας παρθενίας καὶ ἀγαμίας ὅσοι νέοι κληρικοὶ ὀρέγονται μὲν ἐπισκοπῆς, δὲν ἀνήκουν ὅμως στοὺς δυναμένους χωρεῖν (Ματθ.19΄11-12) Βλ. σχετικῶς τὸ ἄρθρο "νύμφαι γαλαῖ" τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη. Καὶ πιθανῶς νὰ ἀπετρέποντο σκάνδαλα, ἡ δὲ ἐκκλησία θὰ εἶχε τὴν ἔξωθεν καλὴ μαρτυρία. Σήμερα τὴν ἔχει; Ἡ περιρρέουσα ἀτμόσφαιρα λέει: ὄχι. Ἡ Α' Οἰκ. Σύνοδος στὴν ὁποία τὸ 325 μ.Χ. συμμετεῖχαν καὶ ἔγγαμοι ἐπίσκοποι, θέσπισε ὡς ἀπόφασί της, τὴν παραδοθεῖσα ὑπὸ τοῦ Κυρίου καὶ τῶν ἀποστόλων ἀδιάλειπτη πρακτικὴ τῆς Ἐκκλησίας νὰ εἶναι καὶ ἔγγαμοι οἱ ἐπίσκοποι. Παρόμοια μὲ τὴν Α'Οἰκ. Σύνοδο ὁρίζει καὶ ὁ 13ος Κανόνας της 6ης Οἰκ. Συνόδου τὸ 680 μ.Χ.
Οἱ ἔγγαμοι ἐπίσκοποι προεβλέποντο ἀδιαλείπτως μέχρι τὴν ἀμφιλεγόμενη ἐν Τρούλλῳ "πενθέκτη οἰκουμενικὴ Σύνοδο" ποὺ συνεκλήθη τὸ 692 μ.Χ. Ἡ Ἐκκλησία δὲν τῆς εἶχε προσδώσει κῦρος γι' αὐτὸ ὡς 7η Οἰκ. Σύνοδος θεωρεῖται ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία ἡ Σύνοδος τοῦ 787 μ.Χ. Ὀ φιλοπαπικὸς Νικόδημος νομίζω ὅτι ἦταν ἐκεῖνος ποὺ σὲ χρὀνους ἀμαθείας παρενέβαλε τὴν ἐν Τρούλλῳ ἀνάμεσα στὶς οἰκουμενικές καὶ ἐπειδὴ ἤδη εἶχε ὀνομαστεῖ στὴ συνείδησι τῆς Ἐκκλησίας ὡς 7η ἡ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος ἡ Σύνοδος τοῦ 787, ἡ ἐν Τρούλλῳ τοῦ 692 κατετάγη ὡς ... "πενθέκτη"! Γίνονται καὶ τέτοια "θαύματα" στὴν ἐκκλησία. 

Γράφει ὁ Κ. Σιαμάκης: 
"κατὰ τὰ 170 χρόνια 690-859, τότε ποὺ ἡ ἀνατολικὴ ἐκκλησία βρισκόταν κάτω ἀπὸ τὴν ἀσφυκτικὴ ἐπιρροὴ τοῦ πάπα ῾Ρώμης κατὰ τὴν ὁποία οἱ παριστάμενοι δυὸ ἐκπρόσωποι τοῦ πάπα ῾Ρώμης Σεργίου Α΄ ἐπέβαλαν ἕνα πρωτοφανὲς «Σύνταγμα» καὶ «Καταστατικὸ χάρτη διοικήσεως τῆς ἐκκλησίας» καὶ «Τρίτη Διαθήκη», ποὺ κύριο θέσπισμά του εἶναι ἡ ἐκ μέρους τῶν ἀνατολικῶν συνοδικὴ ἀναγνώρισι τῶν κανόνων τῆς ἀντιγαμικῆς καὶ βλάσφημης συνόδου τῆς Καρθαγένης καὶ ἡ ἀπαγόρευσι τοῦ γάμου τῶν ἐπισκόπων (κανόνες 12 καὶ 13). ἀπὸ τότε χρονολογεῖται ἡ ὑποχρεωτικὴ ἀγαμία τῶν ἐπισκόπων καὶ τῆς ἀνατολικῆς ἐκκλησίας, ποὺ σήμερα εἶναι ἡ μόνη καὶ μία ἐκκλησία".
Ὅταν θὰ ἔχετε χρόνο διαβάστε σχετικά: Ὁ γάμος τῶν ἐπισκόπων 

http://philologus.gr/4/71-2010-01-01-01-23-53/61-2010-01-01-00-41-26
Σᾶς εὐχαριστῶ. 

Ἐπισκέπτης 
(8 Οκτωβρίου 2017 - 6:51 μ.μ.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: