Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Πάντα έχω χρόνο! Όλος ο χρόνος μου είναι δικός σας, των αναγνωστών μου - των συνομιλητών μου δηλαδή. Αυτή άλλωστε είναι πια και η κύρια απασχόληση μου, γεροντάκι, ξέρετε!.. Και είναι χαρά μου και τιμή μου να συνομιλώ μαζί σας… Στα φόρουμ, στα σχόλια, στο ταχυδρομείο εδώ, παντού!

 
Τρίτη, 2 Απρίλιος 2013, 8:23
Από: [....]
Προς: michalopoulos_p@yahoo.gr
Θέμα: χριστιανικό τραγουδι

Καλημέρα η βοήθειά σας θα μου είναι πολύτιμη. 
Διάβασα ένα άρθρο σας 
για τις πνευματικές ωδές
Kάνω την πτυχιακή μου γύρω από τα τραγούδια του κατηχητικού και θα μου ήταν αρκετά χρήσιμο αν έχετε να μου προτείνετε καποια βιβλιογραφία.
Η που ακριβώς ο απόστολος Παύλος αναφέρει το χωρισμό που ισχυρίζεστε "Ο απ. Παύλος διακρίνει στην εποχή του ψαλμούς, ύμνους και ωδές πνευματικές."

Με εκτίμηση,
[....]

2 Apr 2013 07:50:54
Καλημέρα σας!
Θα χαρώ πολύ αν μπορέσω να σας φανώ χρήσιμος με την απάντηση μου.
Και σας εύχομαι, καλή επιτυχία στην εργασία σας.

Να διευκρινίσω ότι το άρθρο δεν είναι ολόκληρο δικό μου , αλλά το έχω επιμεληθεί (πριν από χρόνια και δεν θυμάμαι την πηγή), αυτό το κείμενο που διαβάσατε.

Σχετικά με την διάκριση, για τον διαχωρισμό, που κι εγώ τον διάβασα (και τον υιοθέτησα στο κλόπυ ράητ μου), νομίζω ότι η απάντηση βρίσκεται στην γνωστή αποστολική περικοπή...
(Προς Εφεσίους Επιστολής Παύλου: ε'8 - 19.)
...στην οποία διαβάζουμε:
Και μή μεθύσκεσθε οίνω, εν ώ εστιν ασωτία, αλλά πληρούσθε εν Πνεύματι, λαλούντες εαυτοίς ψαλμοίς και ύμνοις και ωδαίς πνευματικαίς, άδοντες και ψάλλοντες εν τη καρδία υμών τω Κυρίω.
Απόδοση:
Να τραγουδάτε στις συνάξεις σας ψαλμούς και ύμνους και πνευματικές ωδές, να ψάλλετε με την καρδιά σας στον Κύριο.

Συμφωνείτε;
Με εκτίμηση,
Παναγιώτης

Τρίτη, 2 Απρίλιος 2013, 10:30
Ωραία ευχαριστώ πάρα πολύ! 
Θα σας κάνω ακόμα μια ερώτηση κι αν βρείτε χρόνο κ γνωρίζετε απαντήστε μου αλλιώς ειλικρινά δεν πειράζει. 
Οι πνευματικές ωδές που τραγουδιούνται οι μελωδίες τους είναι σε αρκετές δάνεια απο προτεστάντες. Γιατί προέκυψε αυτό και επηρεάζει κάπου αρνητικά την ορθόδοξη εκκλησία? 
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!


Τρίτη, 2 Απρίλιος 2013, 13:39
Πάντα έχω χρόνο! 
Όλος ο χρόνος μου είναι δικός σας, των αναγνωστών μου - των συνομιλητών μου δηλαδή. 
Αυτή άλλωστε είναι πια και η κύρια απασχόληση μου, γεροντάκι, ξέρετε!..

Και είναι χαρά μου και τιμή μου να συνομιλώ μαζί σας… Στα φόρουμ, στα σχόλια, στο ταχυδρομείο εδώ, παντού!

Σχετικά με την ερώτηση σας τώρα:

Όλοι έχουμε στο νου, τραγούδια του κατηχητικού που είναι γραμμένα πάνω σε μελωδίες ξένων μουσουργών. Το Ναμπούκο για παράδειγμα, το τραγουδάμε μεταφρασμένο στα ελληνικά, όπως και την άγια νύχτα, το έλατο, κλπ.

Δεν ξέρω αν είναι κακό, αυτό!

Βέβαια, αν κάτι δεν είναι τραγούδι παιδικό για το κατηχητικό, αλλά ύμνος σε κάποια αίρεση προτεσταντών, ή ψαλμωδία σε κάποια δαιμονική συνάντηση πεντηκοστιανών… Ε, τότε, και φυσικά είναι απαράδεκτο να το τραγουδούν αυτό τα ορθόδοξα παιδιά, στις συνάξεις της εκκλησίας. Κι αυτό, για να μη δημιουργείται σύγχυση, και παρεξήγηση, κ.λπ.

Στο άλλο άκρο πάλι, είναι κάποιοι ιερείς που θεωρούν προτεσταντικό, το κάθε τραγούδι του κατηχητικού! Θεωρούν  KAI προτεστάντες τους κατηχητές, ... που δεν είναι ρασοφόροι αλλά λαϊκοί!
Ξέρετε!

Είναι οι ιερείς (οι πολυψηφία, να πω) που όχι μόνo δεν βοηθούν στο έργο της κατήχησης αλλά το μισούν και το σαμποτάρουν.
Προτιμούν τα παιδιά να μην είναι ενημερωμένα, να μην είναι και πολύ ξύπνια, να μην είναι τα παιδιά -όλο ζωή, να μην είναι τα χαρούμενα παιδιά του κατηχητικού…

Τα προτιμούν λίγο βλαμμένα, νυσταλέα, καθοδηγούμενα μόνο από τον παπά…
Κατάλληλα για παπαδάκια μόνο… 

Χρήσιμα στο ιερό και όχι μόνο… 
Που δεν θα τραγουδούν ποτέ,  αλλά θα ψέλνουν μόνο…
Σαν βοηθοί μαζί τους, κολλητοί, κλπ, κλπ.!..

Δεν υπάρχουν σχόλια: