Κυριακή 11 Ιουλίου 2010

Ερώτηση (από τη Ντίνα, μάλλον): "θα πας εκλλησια παναγιωτη?"

Αγία Βαρβάρα Αργυρουπόλεως

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ:
Όλα τα σημερινά πρωτοσέλιδα σε βίντεο


1. τι να σχολιασουμε ρε μανωλη,πλακα μας κανεις? που ειναι το βιντεο?
(Σήμερα 06:44)

2. Ξημερώνει Κυριακή... Καλημέρα σας! :-)
http://xairete.blogspot.com/search/label/FOTO-XAIRETISMATA


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEifntUORa_slFdmAX9m6YGWCA9VtSUuxF5X9onuYmRfmRCvcEboWKl9DbH9oyMlaeOcIz5Csa44J1YIoKqEhYo2euhwMwKzTdPSNqphOPvNTDvcPpJD-ohG_SWHPqygBwsVCgY4ewMRnhlh/
Καλό εκκλησιασμό! :-)
(Σήμερα 06:51 από χρήστη ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ)

3. θα πας εκλλησια παναγιωτη?
(Σήμερα 06:55)


4. Συγγνώμη που άργησα να απαντήσω... Μετά το μήνυμα μου εδώ, έφυγα για την εκκλησία και δεν είδα την ερώτηση σας. Μόλις τώρα λοιπόν επέστρεψα από την εκκλησία. Αν θέλετε δε, θα σας γράψω και τις εντυπώσεις μου...
(Σήμερα 11:09 από χρήστη ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ)

http://www.freegossip.gr/News.php?ID=11712


Σήμερα εκκλησιάστηκα στη παλιά μου ενορία, στην αγία Βάρβαρα Αργυρούπολης, που είναι και κοντά στο σπίτι μου στο Ελληνικό, κοντά στα όρια Ελληνικού Αργυρούπολης.

Τώρα ενορία μου, είναι η Μεταμόρφωση Σουρμένων, αφού το Ελληνικό δεν υπάγεται πια στη μητρόπολη Ν. Σμύρνης, αλλά στη νέα μητρόπολη (που αποκόπηκε από την πρώτη), στη μητρόπολη Γλυφάδας. Η Μεταμόρφωση βέβαια, μου πέφτει μακριά, είναι και ψηλά, στα σύνορα σχεδόν με την Άνω Γλυφάδα.

Στην Άγια Βαρβάρα λοιπόν σήμερα…

Μπήκα, έκανα το σταυρό μου, απόφυγα το παγκάρι, και αντί για κερί στο μανουάλι, τοποθέτησα λίγα ευωδιαστά γιασεμιά στο προσκυνητάρι…

Είχε λίγο κόσμο και βρήκα κάθισμα για να καθίσω… Ήταν η δεξιά πτέρυγα, που την είχαν γεμίσει με πινακίδες «μόνο για άντρες», απαγόρευση που όμως κανείς υπεύθυνος του ναού δεν φρόντισε να τηρηθεί, αφού (ήμουν πίσω και έβλεπα) σε λίγο είχε επανηλλειμένα καταστρατηγηθεί…

Στη συνέχεια, πολύ συγκινήθηκα με την «μικρή είσοδο» (οι ιερείς με το Ευαγγέλιο) που συμβολίζει την είσοδο του Κυρίου στην ιεραποστολή, στο Κήρυγμα… Συμβολισμός χωρίς αντίκρισμα όμως – δυστυχώς – διότι δεν έγινε κήρυγμα στο ναό, παρά το ότι υπήρχαν δυο ιερείς. Μόνο μετά το «δι΄ ευχών» ο εφημέριος ευχήθηκε χρόνια πολλά στις Όλγες που σήμερα γιορτάζουν! Τέτοια και τόση… λιτότητα!

Η όλη λειτουργία λοιπόν κύλησε σχετικά ήρεμα… «Ήρεμος» ο ΝΕΑΡΟΣ πατήρ Βασίλειος (όποιος άκουγε τι έλεγε, από θαύμα θα άκουγε), και πιο «ζωηρός» ο ΜΕΣΟΚΟΠΟΣ ΠΡΟΣ ΓΕΡΟΣ πατήρ Κωνσταντίνος που αν και «αγράμματος» είναι κατά της μετάφρασης των αρχαίων ιερών κείμενων, αν και ο ίδιος τα «μεταφράζει» αυτόματα καθώς τα εκφωνεί, σε μια γλώσσα άγνωστη μέχρι σήμερα, και αυτό οφείλεται στη βαριά έως ασήκωτη βλάχικη προφορά του…

Χάρηκα όμως μετά, με την ανάγνωση του Απόστολου, από το ψάλτη. Τι περικοπή ήταν αυτή! Ποιον θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητο, ποιον να μην τον συγκλονίσει;

Ήρθε όμως και η ώρα της Ευαγγελικής περικοπής… «Σοφία Ορθή»… Και όλοι όρθιοι, ακούγαμε τον («ήρεμο» είπαμε), πατέρα Βασίλειο… Ακούγαμε; Έτσι νομίζαμε! Τι ακούγαμε; Κάτι σαν συνωμοτικό φαινόταν να μουρμουρίζει ο παπάς..

Έντονη ήταν η προσπάθεια μου να βγάλω λέξη… Κόντευα να κοιμηθώ όρθιος, από το νανουριστικό αυτό μουρμουρητό! Έτσι, για πρώτη φόρα στη ζωή μου κάθισα στην ώρα του Ευαγγελίου (που κόντευε ήδη να τελειώσει), και κάθισα για να μην… πέσω!

Τότε, πρόλαβα και άκουσα και εκείνη την «κακιά» λέξη, στο τέλος της περικοπής, την σχετική με την "πάσαν νόσον και πάσαν μα@@κίαν..."
...Που την είπε, κι αυτή, ψιθυριστά ο ιερέας!
Μου ήρθε να γελάσω δυνατά, υποψιασμένος ότι από ντροπή ο ΝΕΑΡΟΣ παπούλης τα έλεγε τόσο υποτονικά όλα τα λόγια… Ότι για να μην ακουστεί καλά η λέξη αυτή, δεν ακούστηκε καλά και τίποτα σχεδόν από όλο το Ευαγγελικό ανάγνωσμα… Συγκρατήθηκα όμως και γέλασα κάπως… περιορισμένα!..

Και μετά, έφτασε η ώρα της «απόλυσης»… Τότε, ο πατήρ Κωνσταντίνος... ζωήρεψε! Θα θέλει να μας ξυπνήσει, σκέφτηκα, μια και ήρθε η ώρα να φύγουμε!.. Η ευχή της απόλυσης λοιπόν, ήταν από την αρχή ζωηρή… Όλα δυνατά και καθαρά τα ακούγαμε, μέχρι και την δέηση υπέρ των αρχόντων… Από το σημείο αυτό και μετά όμως, έπεσε πάλι ο παπούλης στην γνωστή υποτονική (ψευτο-ευσεβιστική λένε κάποιοι) ξεψυχισμένη εκφώνηση!..

Μετά την «λειτουργία» αυτή, ασχολήθηκα με δικά μου θέματα, επισκέφτηκα τρεις διαφορετικούς χώρους (είπια καφέ, κουβέντιασα πολύ, ψώνισα από εδώ κι από εκεί) και σε μια ώρα περίπου, γυρίζοντας σπίτι, συνάντησα τυχαία τον πατέρα Βασίλειο στο δρόμο…

Πήγαινε πεζός σε κάποιον συγγενή του εκεί κοντά… Τον σταμάτησα, και τον ρώτησα γιατί βάλθηκε να μας κοιμίσει με την ψόφια λειτουργία, λειτουργία - μουρμούρα που έκανε, και μου απάντησε: «Έτσι είμαι εγώ! Είμαι ήπιων τόνων»! (Ο ψευτο- ευσεβισμός, που σας έλεγα!)

Του είπα τότε ότι θα γράψω σχετική διαμαρτυρία στο μπλογκ μου και ότι αν θέλει μπορεί να απαντήσει… Μου απάντησε ότι ίσως με διαβάσει μεν, αλλά απάντηση του να μην περιμένω δε!..


Δεν υπάρχουν σχόλια: