Σάββατο 26 Ιουλίου 2014

Ερώτηση: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα (της αγίας Παρασκευής), και ποιοι αύριο (του αγίου Παντελεήμονα); Απάντηση: Όλοι («κουτσοί – στραβοί») γιορτάζουμε -και τις δυο αυτές τις μέρες, ω, εν Χριστώ αδελφοί και αδελφές!..

Ερώτηση: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα (της αγίας Παρασκευής), και ποιοι αύριο (του αγίου Παντελεήμονα); 
Απάντηση: Όλοι («κουτσοί – στραβοί») γιορτάζουμε -και τις δυο αυτές τις μέρες, ω, εν Χριστώ αδελφοί και αδελφές!..
 

Διότι όλοι -όσοι είμαστε αόμματοι (ψυχικά ή σωματικά), θέλουμε ένα θαύμα για να βρούμε το φως μας…
Και διότι ότι όλοι –όσοι χωλαίνουμε (ψυχικά ή σωματικά), θέλουμε ένα θαύμα για να βαδίζουμε και πάλι σωστά!..

 

Αυτή λοιπόν η αγία (η Παρασκευή), και αυτός ο κοντινός της Άγιος -μια μέρα διάφορα έχουν (ο Παντελεήμονας), φημίζονται για την θαυματουργική ίαση τέτοιων παθήσεων, των σχετικών με τα μάτια δηλαδή, και με τα πόδια…
Και γιαυτό, δικαιολογημένα τιμούνται τόσο ιδιαίτερα και γιορτάζονται με ξεχωριστή λαμπρότητα αυτό το διήμερο, που πανηγυρίζουμε τη μνήμη τους…
 

Και φαντάζομαι, ότι και οι δυο, δεν θα κάνουν διακρίσεις ανάμεσα σε πρώτης τάξεως ασθένειες, ασθένειες βαριάς αναπηρίας όπως οι πιο πάνω…
Φαντάζομαι, ότι η φιλάνθρωπη δράση τους δεν θα περιορίζεται σε δυο μόνο παθήσεις…
Θέλω να πιστεύω (και διορθώστε με αν κάνω λάθος στον πιο κάτω συλλογισμό μου) ότι όταν θέλουν να προσφέρουν βοήθεια σε δυστυχούντες –πιστούς στη χάρη τους, ανθρώπους, αντιμετωπίζουν ισάξια (με ανάλογα θαύματα) και άλλες –δευτέρας τάξεως ας τις πούμε, παθήσεις.
 

Για παράδειγμα (υποθετικό βέβαια, αλλά όχι και τελείως απίθανο):
Όταν ένας άνθρωπος κινδυνεύει πχ να σκάσει από την δυσκοιλιότητα, έχει στουμπώσει, και υποφέρει για μέρες από πόνους στην κοιλιά, και ξαφνικά ο θεός ακούει την απεγνωσμένη του προσευχή, και πχ ανήμερα μιας τέτοιας γιορτής, του δίνει την ίαση και «ελευθερώνεται» ο άνθρωπος (έστω και σε βάρος της τουαλέτας που μπορεί και να βουλώσει εκείνη τη στιγμή), τι μπορεί να υποθέσει κανείς; 

Ποιος μπορεί να υποθέσει κάτι το διαφορετικό από ένα θαύμα, τη στιγμή μάλιστα που δεν χρησιμοποιήθηκε κανένα καθαρτικό φάρμακο;
 

Μόνο που φοβάμαι ότι στα τάματα θα υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα στην περίπτωση αυτή. 
Διότι στις δυο πιο πάνω «καθαρές» περιπτώσεις, έχουμε κάτι αντίστοιχο όπως επάργυρα μάτια, και επάργυρα πόδια…
Στην τρίτη όμως αυτή περίπτωση, δηλαδή στο να μπορέσει να ενεργηθεί άνετα ξανά -ένας γέροντας πχ ή μια γερόντισσα (και να μην «πάει» από το άλλο -εκτός από το πέσιμο, -δυο θανατηφόρα σε αυτήν την ηλικία περιστατικά), τι τάμα θα μπορούσε να προσφέρει ο -ούτω πως, θεραπευμένος αυτός πιστός ή πιστή; 


Υπάρχει κάποιο ανάλογο αφιέρωμα; Κάτι σε επάργυρο ποπό, να πούμε;
Ιδού η απορία! Εσείς τι λέτε;


 
Τα πιο πάνω, είναι εν μέρει εμπνευσμένα και από την παλιά ελληνική ταινία "Παπατρέχας" (του 1966), που την είδαμε και χθες το βράδυ, αλλά και σήμερα το μεσημέρι από την τηλεόραση του ALFA. 
O Θανάσης Βέγγος -ως θυρωρός Πολύδωρας, απευθύνεται σε μια σκηνή (φωτο) στον ηλικιωμένο κύριο και του λέει: 
Πρόσεξε παππού, διότι ο γέρος... ή από πέσιμο μπορεί να πάει, η από χέσιμο!

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Χαίρετε! Στο ερώτημά σας, διατυπωμένο με χιουμοριστικό πλην δηκτικό τρόπο, κάποιος μη σεμνότυφος αλλά πιστός ίσως να απαντούσε ότι, είτε υπάρχουν είτε δεν υπάρχουν "τάματα" που αναπαριστούν πρωκτούς, η αληθινή διδασκαλία της Εκκλησίας μας είναι ότι όλα τα τάματα είναι "του κ..λου". Κι ασφαλώς, ο πανταχού παρών Θεός είναι εκείνος που θεραπεύει. Και οπωσδήποτε η θεραπεία δεν οφείλεται στο ότι προσφέραμε σε κάποιον άγιο ή σε κάποια εικόνα κάποιο μεταλλικό τάμα, ή επειδή πήγαμε ταξίδι για να προσκυνήσουμε την "θαυματουργή εικόνα" (λατέρνα), ή κάποιο "θαυματουργό λείψανο" ξοδεύοντας μια περιουσία στα ταξίδια. Δεν είναι μπακάλης ο Θεός.


Στα αρχαιολογικά μουσεία εκτίθενται τα πανοποιότυπα με τα "χριστιανικά", αρχαία ειδωλολατρικά "τάματα" (αναθήματα) από τα Ασκληπιεία κ.α. ειδωλολατρικά ιερά π.χ. μέλη του σώματος, μαστοί, χέρια, πόδια, αυτιά, μάτια, ανδρικά γεννητικά όργανα κ.ά. ... κάποια με επιγραφές υπέρ υγείας (και καλής λειτουργίας) ! Κι εμείς τα πήραμε και συνεχίζουμε!!!

Η Εκκλησία στην αρχή πολέμησε τις "εγκοιμήσεις" (κοιμόταν στους ναούς όπως στα ειδωλολατρικά μυστήρια) τα "αναθήματα"(τάματα) και τα "περίαπτα" (φυλακτά), αλλά, όπως και άλλες ειδωλολατρικές τελετές, και συνήθειες, τελικά στην πράξη τις αποδέχτηκε΄ενώ θα έπρεπε αυτά τα σιχάματα η εκκλησία να τα έχει αποκηρύξει για να ξεκαθαρίσει την πίστη της, αφού το να περιμένει κάποιος ίαση από την "θαυματουργή εικόνα" με προσφορά ταμάτων (δωροδοκία) δεν είναι σωστή πίστη αλλά παγανισμός. Αντικαταστήσαμε το δωδεκάθεο με γέροντες κι αγίους, αποξενωνόμενοι από τον Θεό και ξεχνώντας τον. Δεν διαβάζουμε Καινή και Παλαιά Διαθήκη, λόγο του Θεού, αλλά αββάδικες αφηγήσεις οραμάτων.
Είναι εδραιωμένη η ειδωλολατρεία κι ο παγανισμός, είναι πολλά και τα λεφτά. Τι εννοώ; Τίποτε διαφορετικό από όσα εκείνοι που φωνάζοντας "Μεγάλη η Άρτεμις των Εφφεσίων", στην πραγματικότητα ενδιαφερόταν για τα λεφτά που έβγαζαν. Βλ. Πράξεις κεφ. 19 (ιθ΄) 23 και εξής...

P. MICHALOPOULOS είπε...

Σας ευχαριστώ φίλτατε (ο εκλεκτός «επισκέπτης» υποθέτω), και για το νέο αυτό -θεόπνευστο πραγματικά, σχόλιο σας!
Να είστε καλά!
Χαίρετε!

Ανώνυμος είπε...

Ναι, ο "επισκέπτης". Ευχαριστώ για τη δημοσίευση και χαίρομαι για την αποδοχή των γραφομένων μου, που ήταν απάντηση και προέκταση του δικού σας άρθρου.

Μια επισήμανση: Ο χαρακτηρισμός "θεόπνευστο" που αναφέρατε για το σχόλιό μου, παρόλο που προφανώς εκφράζει την διάθεση της ψυχής σας, δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει αποδεκτός. Διαγράφεται. Ας μείνουμε στο ότι "πάσα Γραφή θεόπνευστος" ( "όλη η αγία Γραφή είναι θεόπνευστη" ).

Καλό απόγευμα, Χαίρετε !

P. MICHALOPOULOS είπε...

Χαίρετε! :-)

P. MICHALOPOULOS είπε...

«Επισκέπτης»
NEO-SUPER-ASTERI-SXOLIASTHS-STO-XAIRETE

http://xairete.blogspot.gr/search/label/NEO-SUPER-ASTERI-SXOLIASTHS-STO-XAIRETE

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ο Εκλεκτός σχολιαστής μας, είπε: Η αληθινή διδασκαλία της Εκκλησίας μας είναι ότι όλα τα τάματα είναι "του κ..λου".

http://xairete.blogspot.gr/2014/07/blog-post_71.html